Firma

Co to jest etykietowanie?

Obecnie konsumenci są coraz bardziej świadomi tego, co konkretnie chcą kupować, oraz wyrażają rosnące zainteresowanie dokładnym składem produktu. Coraz bardziej rygorystyczne wymagania prawne odnośnie opisu produktu stawiają nowe wyzwania w dziedzinie tworzenia opakowań i etykiet. Etykieta jest znakiem firmowym, z opisem produktu, kodem kreskowym i często ilustracją o charakterze marketingowym. Szczególnie w branży piwnej etykiety stanowią ważny aspekt kolekcjonerski. Ich głównym zadaniem jest jednak możliwość identyfikacji.

Etykietowanie jest to więc proces nakładania etykiet na produkty, który w obecnych realiach jest często w pełni zautomatyzowany. Firmy oferujące usługi w zakresie automatycznego etykietowania produktów są często gotowe na personalizowanie swoich działań i dostosowywanie ich do potrzeb klienta. Popularną formą są etykiety samoprzylepne, w których proces etykietowania polega tak naprawdę na nalepieniu danej etykiety na konkretną powierzchnie. Bardziej skomplikowany sposób to etykietowanie IML polegające na wtopieniu etykiety w produkt, przez co wady wcześniejszego rozwiązania, jak np. ścieralność, utrata przyczepności powierzchni klejącej lub niska odporność na uszkodzenia nie są już dłużej zmartwieniem. W przypadku automatyzacji procesu wystarczy tylko stworzyć odpowiedni projekt etykiety i skonfigurować maszynę do nanoszenia jej na opakowanie.

Oprócz systemu automatycznego nadal popularne jest etykietowanie ręczne. Sprawdza się ono głównie w przypadku nanoszenia kodów kreskowych w sklepie lub przy nalepianiu cen np. przy promocjach. Ręczne etykieciarki to zwykle poręczne urządzenia z gotowymi modułami tekstowymi, a sam proces przylepiania etykiet ogranicza się do jednego kliknięcia, dzięki czemu praca staje się sprawna i szybka.

Zobacz również  Zszywacze - przydatne do biura i do domu

Ważne, aby etykiety były przejrzyste zarówno dla kupującego, jak i dla firmy. Kupujący powinien bez problemu odnaleźć etykietę na opakowaniu i dzięki niej pozyskać wszelkie interesujące go informacje na temat produktu, tj. skład, data ważności itp. Z drugiej strony warto, aby etykiety były powtarzalne i zrozumiałe również dla sklepu, pozwoli to w szybki sposób identyfikować z jakiej partii lub dostawy pochodzi produkt, a także na tej podstawie ocenić, które warianty sprzedają się najlepiej, a które najgorzej.

Jak już wspomniano etykieta może również być częścią działań marketingowych. Ładny, charakterystyczny nadruk to z pewnością coś, co pozytywnie wpłynie na rozpoznawalność marki. Ciekawostką są etykiety np. reagujące na temperaturę – zmieniają barwę przy konkretnej temperaturze. Sprawdza się to np. w przypadku butelek piwa, gdzie etykieta pokaże czy butelka jest odpowiednio schłodzona.

W przypadku tego procesu bardzo ważna jest również efektywność. Przy dużych dostawach produktu liczy się właściwie każda sekunda, co ma znaczenie szczególnie w branży spożywczej, z często krótkim terminem przydatności. Warto więc poszukiwań zautomatyzowanych rozwiązań, aby oszczędzić na czasie.

Kliknij po więcej informacji: https://www.buehnen.pl/branza/etykietowanie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *